Veröffentlichungen/ Publications

Langer, D.& Heil, O. (2015). Luxury Essentials, Mainz: Center for Luxury Research.

Langer, D.& Heil, O. (2013). Luxury Marketing & Management, Mainz: CreateSpace Independent Publishing Platform.

Heil, O.; Langer, D. & Grund, M. (2012). Kreative Strategien identifizieren, Markenartikel (9), 53-55.

Elsner, M.; Heil, O.P. & Sinha, A. (2010). How Social Networks Influence the Popularity of User-generated Content, Marketing Science Institute Special Report, 10-206.

 

Grund, M.; Heil, O.P.; Poon, P. & Moccia, S. (2010). Competitive Advantage of Swiss Products, Firms and the Nation, GfM Swiss Society of Marketing (in German), Research Series (6), 1-12.

 

Valizade-Funder, S. & Heil, O.P. (2010). Analysis of Purchase Termination as a Source of Competitive Advantage. In: Multichannel-Management - Jahrbuch Vertriebs- und Handelsmanagement (2010/2011, S. 123-147), Frankfurt am Main: Deutscher Fachverlag. 

 

Grund, M.; Heil, O.P. & Elsner, M. (2009). Global Competitive Marketing Strategy. In: Kotabe, Masaaki und Helsen, Kristiaan (Hrsg.): The Sage Handbook of International Marketing (S. 263 - 287), London: SAGE Publications.

 

Elsner, M. & Heil, O.P. (2008). New Forms of Opinion Leadership in the Web 2.0. In: Tagungsbände des 41. Verkehrsseminars  "Qualität im Internet" der Universität Freiburg (S. 127-144),

 

Fürst, R.; Sattelberger, T. & Heil, O.P. (2007). 3D-Krisenmanagement, München/Wien: Oldenbourg Wissenschaftsverlag.

 

Elsner, M. & Heil, O.P. (2006). Employer Branding als Herausforderung und Chance für das strategische Marketing, Oscar.trends, 3, 19-22.

 

Heil, O.P. & Bungert, M. (2005). Competitive Market Signaling - A Behavioral Approarch to Manage Competitive Interaction, Marketing-Journal of Research and Management, 1(2), 91-99.

 

Fürst, R.; Heil, O.P. & Daniel, J. (2004). Die Preis-Qualitäts-Relation von deutschen Konsumgütern im Vergleich eines Vierteljahrhunderts, DBW, 64, 538-549.

 

Heil, O.P. & Schunk, H. (2003). Wettbewerber-Interaktion,

Wettbewerber-Reputation und Preiskriege. In: Marketing- und Management –Transfer, Institutszeitschrift der Professur Zentes, Universität des Saarlands, Oktober, 8-16.

 

Schunk, H.; Fürst, R. & Heil, O.P. (2003). Marktstrategischer Einsatz von Signaling in der Hersteller-Handels-Dyade. In: Ahlert, D., Olbrich, R. und Schröder, H.(Hrsg.), Jahrbuch Vertriebs- und Handelsmanagement (S. 221-233), Frankfurt, M.: Deutscher Fachverlag.

 

Magin, V., Schunk, H., Heil, O.P. & Fürst, R. (2003). Kooperation und Coopetition: Erklärungsperspektive der Spieltheorie. In: Zentes, J., Swoboda, B., Morschett, D. (Hrsg.): Kooperationen, Allianzen und Netzwerke (S. 121-140), Wiesbaden: Gabler.

 

Heil, O.P.; Helsen, K. & Schunk, H. (2002). Understanding Price Wars. In: Hoffmann, C. (Hrsg.), Marketingreport 2002/2003 (S. 90-93), Düsseldorf: Verlagsgruppe Handelsblatt.

 

Heil, O.P. & Helsen, K. (2001). Toward an Understanding of Price Wars: their Nature and how they Erupt. International Journal of Research in Marketing, 18, S. 83-98.

 

Heil, O.P.; Bungert, M. & Schunk, H. (2000). Konkurrenz-Signaling. Working Paper, Universität Mainz.

 

Kaul, O. & Heil, O.P. (1999). Competitor Reputation for Aggressiveness. Working Paper, Universität Mainz.

 

Heil, O.P. & Westerbarkey, P. (1998). Dienstleistungs-Signaling: Theoretische Ansätze. In: Meyer, Anton (Hrsg.): Handbuch Dienstleistungs-Marketing, Bd. 1, Stuttgart: Schaeffer-Poeschel.

 

Heil, O. P.; Day, G. & Reibstein, D. (1997). Signaling to Competitors. In: Day, G. und Reibstein, D., Wharton on Dynamic Competitive Strategy (S. 277-292), New York: John Wiley & Sons. 

 

Heil, O. P. & Helsen, K. (1995). Price Wars: A Definition, a Propositional Inventory Using Early Warning Signal to Understand the Emergence of Price Wars. Working Paper, Paris, Bl. 437-450.

 

Heil, O. P. & Langvardt, A. (1994). The Interface Between Competitive Market Signaling and Antitrust Law, Journal of Marketing, 58(7), 81 - 96.

 

Heil, O. P., Gerlich, N. & Walters, R. (1994). Factors Affecting Retailer Acceptance of New Packaged Goods: Some Comparisons Across New Product Types, Journal of Food Products Marketing, 2, 65 - 92.

 

Heil, O. P. & Walters, R. (1993). Explaining Competitive Reactions to New Products - An Empirical Study,  Journal of Product Innovation Management, 10, 53-65.

 

Heil, O. P. & Robertson, T. (1991). Toward a Theory of Competitive Market Signaling: A Research Agenda., Strategic Management Journal, 12, 403 - 418.